Svetovno prvenstvo

Glasgow 2023: Trase cestnih dirk

Cestna dirka svetovnega prvenstva naj bi se začela kot prijeten izlet od Edinburga do Glasgowa, po obupnih cestah krasnega škotskega podeželja. Glasgowski krog pa bi najbolje opisali kot ciklokros na mestnih ulicah: veliko ovinkov, veliko kratkih klancev. Dodaj veliko verjetnost dežja in spektakel je zagotovljen.

Zapleteno dirkanje po mestnem krogu bo odločilo še tretje svetovno prvenstvo zapored, a je trasa v Glasgowu bolj udarna od kroga po Wollongongu lani in celo bolj od predlanskega v Leuvenu. Vsak 14-kilometrski krog ima okoli petdeset, odvisno od tega, kaj smatramo za zavoj. A kar 45 ovinkov je 90-stopinjskih ali ostrejših. Spominja na ciklokros, a pri visokih hitrostih in ne nujno manj spolzki podlagi.

V Glasgowu tretja velika dirka, a daleč največja

Na podobnem ali enakem krogu so v Glasgowu dirkali že dvakrat, a evropskih prvenstev ne gleda skoraj nihče na svetu, iger Commonwealtha pa gotovo nihče, ki ni del Commonwealtha. In še teh je čedalje manj ali bi si želeli čim prej izstopiti. Vemo pa kdo so bili zmagovalci.

Leta 2014 je bil v obupnem vremenu na dirki skupnosti narodov najhitrejši Geraint Thomas (Wales), ki je Jacka Bauerja (Nova Zelandija) in Scotta Thwaitesa (Anglija) v grozljivem dežju opral za 1:22. Uvrščenih je bilo pičlih ducat, zadnji Caleb Ewan (Avstralija) z dobrimi 11 minutami zaostanka. Med ženskami je zmagala Lizzie Deignan (Anglija) s 25 sekundami prednosti pred Emmo Pooley in več kot minuto pred Ashleigh Moolman Pasio.

Tudi evropsko prvenstvo leta 2018 se je odvijalo izključno na glasgowskem krogu, a je bila proga malo lažja od letošnje, zadnji klanec (Montrose Street) je bil dlje od ciljne črte. V cilju je šprintala peterica, zmagal je Matteo Trentin (Italija), drugi je bil Mathieu van der Poel (Nizozemska) in tretji Wout van Aert (Belgija). Šestnajsti? Matej Mohorič, z več kot dvema minutama zaostanka. Morda je to odgovor na vprašanje, zakaj na svetovnem prvenstvu manjka tudi letos.

Žensko evropsko prvenstvo se je odvilo drugače, saj je v cilj pripeljala skupina dvajsetih. Marta Bastianelli (Italija) je zmagala pred Marianne Vos (Nizozemska) in Liso Brennauer (Nemčija)

Napet izlet po škotskem podeželju

Štart nedeljske moške dirke bo v Edinburgu in na poti do Glasgowa lahko pričakujemo uspavanko za gledalce. V pelotonu pa bo seveda več kot dovolj dela tudi za favorite, ki bodo skušali ostati neopazni, njihova glavna skrb pa bo redna prehrana za več kot šest ur dolgo dirko.

Faktor so na Otoku pregovorno obupne ceste, zlasti v dežju. Na internetu ljudje kar tekmujejo kdo bo objavil bolj grozljivo fotografijo razdrapanih cest. Defekti bodo verjetno del igre, a na terenu, kjer se še ne bo odločalo o medaljah. V mestu naj bi ceste uredili.

V večini opisov je omenjen le vzpon po Crow Road, ki se začne po dobrih 90 kilometrih. A pred njim je še eden, celo daljši. Po cesti D818 jih čaka slabih šest kilometrov navkreber, a pod nogo, povprečni naklon je komaj tri odstotke.

Sledi torej Crow Road, ki se vzpenja po spektakularnem terenu, sicer pa za običajnega rekreativca ni nič posebnega: 3,8 km s 5,4-odstotnim naklonom. Strm je na začetku. V prvem kilometru 7,1 % in v drugem 6,1 %, potem v naslednjih dveh od tri do štiri odstotke, proti koncu pa se praktično poravna.

Vrh je na 96. kilometru in do kroga v Glasgowu jih je še okoli 24. Torej pol ure do ognjemeta.

Osem klancev, petdeset ovinkov

V Glasgow bodo prišli na zahodu in prevozili drugo polovico kroga, preden bodo prvič prečkali ciljno črto. Potem imajo člani še 10 krogov, torej vsega skupaj več kot 150 kilometrov mestnega dirkanja, ki ga nekateri primerjajo tudi s kriterijem.

Na 14,3 kilometra dolgem krogu naj bi se nabralo okoli 200 metrov višinske razlike, ampak naštel sem kar sedem ali osem klancev, torej relativno kratkih ramp. Vzponi s tudi do dvajsetodstotnimi rampami bodo seveda del izziva, toda enako pomembni kot vse ostale pasti: ozke ulice, ulično pohištvo, ovinki.

V vsakem krogu je okoli petdeset zavojev, odvisno, kaj smatramo za zavoj. Kar 45 je 90-stopinjskih ali še ostrejših. To pomeni v povprečju vsakih 300 metrov, čeprav so seveda tudi daljši odseki ravnine.

Po glasgowskih ulicah

Samo za vas sem se mukoma sprehodil po trasi s pomočjo Google Street View. Bralstva ne bi moril z vsakim ovinkom in klancem posebej, saj je traso že izvrstno opisal Eritropoetina za Domestique. Na Drugi rundi pa samo nekaj vtisov z ulic, ki bodo seveda na dan dirk videti povsem drugače.

Prvih 1200 metrov je ravninskih, med drugim se gre skozi peš cono, potem si klanci sledijo drug za drugim. Približno tako je to videti.

Tukaj je bilo treba porihtat precej stvari.

Precej je tudi zoženj in podobnih situacij, a morda so kakšno stvar tudi popravili.

Velik del je tlakovan.

Vendarle je treba omeniti zadnja klanca v krogu. Ulica Scott je videti grozno. Okoli 150 metrov z 12,9-odstotnim naklonom, maksimalni naj bi bil po nekaterih podatkih več kot 22 odstotkov. Do cilja je od tam še 5.500 metrov.

Zadnji je Montrose Street. 160 metrov, naklon je enakomeren, v povprečju 13,4 % in maksimalno 15 %. Vstopi se pod kotom 90 stopinj, torej počasi. Bum!

Od vrha je do cilja še 1.300 metrov in pet 90-stopinjskih ovinkov. Dva sta v zadnjih 400 metrih. Zadnji dobrih 300 metrov do cilja.

Ženske in mlajši člani iz Loch Lomonda

V Edinburgu bodo štartali samo člani na nedeljski dirki. Članice – skupaj z njimi tudi mlajše članice – in mlajši člani štartajo v Loch Lomondu, severozahodno od Glasgowa. Uvodni del je tako bistveno krajši, do mesta bo okroglih 60 kilometrov. Ne bodo pa prikrajšani za vzpon po Crow Road, a brez klanca pred njim. V Glasgowu bodo imeli mlajši člani šest krogov, članice sedem.

Mladinci (9 krogov) in mladinke (5 krogov) bodo dirkali samo na mestnem krogu v Glasgowu.

Pod črto

Odločilen je lahko skoraj vsak meter tega resnično zaguljenega kroga. Klanci so kratki, a v nekatere od njih bo treba ugrizniti z nizko vstopno hitrostjo, torej jih ne bodo enostavno preleteli.

Skupina bo zaradi vseh ovinkov in klancev raztegnjena, elastika pa torej napeta, zato bo ključna dobra pozicija in s tem hranjenje moči za odločilne trenutke. Kot vedno, seveda, a to bo po mojem dirka, ki bo na televiziji videti lažja, kot bo v resnici. V dežju bo seveda efekt elastike še izrazitejši.

Strinjal bi se z večino komentatorjev, da je krog še zahtevnejši kot je bil v Leuvnu, in že takrat smo se pred dirko križali. Upam, da nas bodo navdušili tudi navijači. Se spomnite svetovnega prvenstva v Flandriji? Uf! Mestne dirke so zaguljene, a odlične za navijače!

Spored svetovnega prvenstva v Glasgowu 2021

 DatumUraRazdalja
Mladinke – cestna dirka5. 8. (sobota)10.00–12.0070 km
Mladinci – cestna dirka5. 8. (sobota)13.00–16.00127,2 km
Člani – cestna dirka6. 8. (nedelja)9.30–16.00271,1 km
Mešana štafeta8. 8. (torek)13.00–16.0040,3 km
Mlajši člani – kronometer9. 8. (sreda)14.30–17.0036,2 km
Mladinke – kronometer10. 8. (četrtek)11.15–13.0013,4 km
Članice – kronometer10. 8. (četrtek)14.00–16.3036,2 km
Mladinci – kronometer11. 8. (petek)10.00–12.3022,8 km
Člani – kronometer11. 8. (petek)14.35–17.0047,8 km
Mlajši člani – cestna dirka12. 8. (sobota)12.00–16.00168,4 km
Članice – cestna dirka13. 8. (nedelja)12.00–16.00154,1 km

Podobne vsebine

Komentarji

Dodaj odgovor