Gravlanje sem začel tri, štiri leta nazaj odkrivati na aluminijastem Cinelliju. Z njim sem odpeljal skoraj štrirideset tisoč kilometrov in nekaj najbolj epskih rund ter se spotoma zasidral visoko na nekaterih Stravinih segmentih. Tudi na aluminiju torej nese daleč in hitro. Kot ostali materiali ima tudi aluminij svojo dušo. In še poceni je. Zato je Principia Gravel 40 idealna za vstop v svet gravlanja, sploh če te mika popotništvo.
Dansko znanje
V začetku devetdesetih let prejšnjega stoletja je trojica triatlonskih navdušencev iskala način kako priti do poceni kolesa. Nič posebnega ni, da so okvirje iz aluminijastih cevi kar sami zvarili v garaži. Nekaj posebnega je, da so bili očitno dovolj dobri in zlasti vztrajni.
Leta 1998 so se pojavili v gorskokolesarskem svetovnem pokalu in na prelomu tisočletja v cestnem kolesarstvu. Leta 2000 je David McKenzie (Linda McCartney Racing Team) v sedmi etapi Gira soliral do zmage 120 kilometrov na aluminijasti Principii.
Vendar so ostali manjša, skoraj butična znamka, ki je zdaj v lasti HF Christiansen. Še vedno delajo gorska in cestna kolesa, sestavljajo tudi karbonska, v gravel liniji pa so po novem tudi simpatično dostopni titanovi modeli. In še 20 milimetrov vzmetenja po vzoru legendarnega Cannondalovega Headshoka imajo.
V ljubljanski Pro Shop so za začetek pripeljali cenovno dostopnejše aluminijaste Principie. Preizkusil sem najdražji model Gravel 40 s skupino Shimano GRX RX600.
Enostavnost je prednost
Linija kolesa z dolgimi obverižnimi cevmi že od daleč razkriva, da gre za potovalno kolo, ki bo blestelo zlasti na dolgih, bolj umirjenih vožnjah, tudi s torbami, morda celo prtljažnikom. Toda, presenetljivo, prednji trikotnik ni izrazito kratek in visok. Z maksimalno spuščeno krmilno oporo sem život kar lepo stegnil, seveda pa še naprej užival razkošje stabilnosti.
Cevčice hidravličnih zavor so speljane po notranjosti okvirja, niso pa se trudili z integracijo bovdna zadnjega menjalnika, tako da je napeljava za preprosta popravila na voljo tudi domačim mojstrom. To utegne koga zmotiti, a mora priznati, da ima ob praktičnosti ta pristop tudi svojo estetiko.
Vari so lepo zaključeni, to se od specialistov za aluminij navsezadnje tudi pričakuje. Za kolo tega segmenta se pričakuje tudi pritrdišča za vseh sort dodatke. Prinicipia Gravel 40 jih ima. Priviješ lahko blatnike, torbico na zgornji cevi, tretji bidon na spodnji strani spodnje cevi in celo zadnji prtljažnik. Le na karbonske vilice ne boš mogel pritrditi drugih nosilcev kot za blatnike.
Komponente: vse, kar potrebuješ
Na opremi niso varčevali. Shimano GRX RX600 je kakovostna skupina z enajstimi prestavami in za dlani dosti prijetnejšimi ročkami od dražje in lažje različice. Zavorne čeljusti stiskajo 160-milimetrkse rotorje. Tudi gonilka je iz te skupine, na njej pa 40-zobi verižnik, tako da v kombinaciji s kaseto 11-42 omogoča običajen razpon prestavnih razmerij.
Krmilo je nekoliko razširjeno, a ne ekstremno. Pri vrhu je široko običajnih 42 centimetrov, spodaj se razširi do 48 centimetrov. Mnogim je to všeč ali jih vsaj ne moti in bržkone res pripomore k boljšemu nadzoru nad kolesom, jaz se pač ne morem navaditi in mi gre na živce. Recept? Preprost. Kupiš novo krmilo, ki stane v tem rangu par deset evrov.
Osebno bi zamenjal tudi sedež, ker sem se pač navadil širših sedel, ampak slab bržkone ni in če ti ustreza, ga vozi.
Plašči Panaracer GravelKing SK so izbira marsikaterega gravlerja, ki trdi, da je to najboljša guma za ta denar. O okusih se ne razpravlja, ampak to je res dobra guma za suhe terene. Pred leti, ko sem vozil z zračnicami, sem lep čas preživel brez defekta. Nekaj tisoč kilometrov ni te neprilike doživela niti moja boljša polovica, ki sicer vozi tubeless. Kakorkoli, testiral sem z zračnicami in zato z nekaj več pritiska.
Popotniška duša
Prehod s karbonskega, strogo dirkalno usmerjenega Factorja LS, ki se na cesti vede kot je videti, torej kot cestno kolo, je bil tak, kot si lahko predstavljate. Vendar to ni kritika. Preprosto gre za dve različni vozili, med katerima je tudi vsaj tri tisoč evrov razlike v ceni. Če bi šel na hitro furo, bi seveda dal med noge lažjega, okretnejšega. Za čim bolj avtonomno popotovanje čez Albanijo pa seveda Principio, saj bi mi postalo vseeno za kilograme, želel pa bi si bicikel, ki se rad pelje naravnost.
Kot tak zadovolji okuse tiste večine, ki jim gravlanje predstavlja izletništvo, večdnevno popotništvo, drugo ali tretjo kolesarsko disciplino ali združujejo rekreacijo s potjo v službo na daljše razdalje in se seveda izogibajo nahrbtnikov.
Veliko bicikla za malo denarja
Dobro, ne bomo pretiravali: kolesa so se podražila. A v teh razmerah prideš s Principio v Sloveniji skozi kar ugodno. Principia Gravel 30 je okoli tristo in v akciji dvesto evrov cenejša od štiridesetice, a se bo treba zadovoljiti z razred cenejšo opremo GRX RX400, torej desetstopenjskim zadnjim menjalnikom v kombinaciji z dvema verižnikoma na gonilki, seveda. Vseeno je to korektno kolo za rekreacijo, sploh za novince v svetu gravlanja.
Principia Gravel 20 ima komponente Tiagra, začetni model Principia Gravel 10 pa je v akciji na voljo že za slabega jurja. Za ta denar dobiš danes Shimano Claris z osemstopenjskim zadnjim menjalnikom. Glavna omejitev dvajsetice in desetice niti nista kakovost komponent ali manjše število prestav samo po sebi, temveč predvsem težji najlažji prenos.
Principia Gravel 40 je v prvi vrsti popotniško in izletniško kolo, ki se najbolje počuti na umirjenih turah.
Principia Gravel 40
Okvir: aluminijast
Vilice: karbonske
Ročice: Shimano GRX ST-RX600
Menjalnik: Shimano GRX ST-RX600, 11 prestav
Gonilka: Shimano FC-RX600, 40T
Zadnji verižnik: Sunrace CSMS7, 11-42T
Veriga: KMC X11
Zavore: Shimano GRX RX600, rotorja 160/160 mm
Krmilo: Kalloy HBL002, aluminijasto
Krmilna opora: Kalloy AS-007N, aluminijasta
Sedežna opora: aluminijasta
Sedež: Foming DDK-510
Plašči: Panaracer GravelKing SK, 38 mm
Posodil: Pro Shop | info@proshop.si | 041 733 700
Cena: 1.990 EUR (v akciji 1.552,20 EUR)
Prevoženo: 570 km
Najdaljša vožnja: 71 km (2 uri in 40 minut)