Običajno so ženske kolekcije v povprečju ocenjene bolje in tudi tokrat je tako. V ženski svetovni seriji nekatere res izstopajo na dober način, v moških redko. No, povprečna ocena moškega dela je bila 6,95 ženske sem v povprečju ocenil s 7,53.
Ocena | Dresi | Čelada | Očala | Čevlji | |
EF Education EasyPost | 9 | Rapha | Poc | Poc | / |
Groupama-FDJ | 9 | Ale | Julbo | Julbo | / |
Ineos Grenadiers | 9 | Gobik | Kask | SunGod | / |
Israel-Premier Tech | 9 | Ekoi | Ekoi | Ekoi | / |
Lidl-Trek | 8 | Santini | Bontrager | 100% | Bontrager |
Movistar | 8 | Gobik | Abus | 100% | / |
Astana Kazahstan | 7 | Biemme | Limar | / | / |
Bahrain Victorious | 7 | Ale | Rudy Project | Rudy Project | / |
Bora-Hansghrohe | 7 | Sportful | Specialized | Koo | Specialized |
Cofidis | 7 | Mobel | Ekoi | Ekoi | / |
Jayco-AlUla | 7 | Ale | Giant | Scicon | / |
Visma-Lease a Bike | 7 | Agu | Giro | Oakley | Nimbl |
Alpecin-Deceuninck | 6 | Kalas | Abus | Oakley | Shimano |
Arkea-B&B Hotels | 6 | Ekoi | Ekoi | Ekoi | / |
Decathlon-AG2R La Mondiale | 6 | Rosti | Van Rysel | Van Rysel | / |
Lotto-Dstny | 6 | Vermarc | Ekoi | Ekoi | / |
Soudal-Quick Step | 6 | Castelli | Specialized | Oakley | Specialized |
UAE Emirates | 6 | Pissei | Met | Scicon | / |
Intermarche-Wanty | 5 | Verge Sport | Uvex | Uvex | Gaerne |
DSM Firmenich PostNL | 4 | Nalini | Scott | Driive | Shimano |
Ocenil sem tudi majice Israel-Premier Tech in Lotto-Dstny, ki sicer nimata licenc World Team, a ju bomo kot najboljši ekipi razreda Pro redno videvali na večini dirk svetovne serije.
Alpecin-Deceuninck
Prav nobenih sprememb, niti v oglasni vsebini. Oblači jih Kalas, malo znan proizvajalec, ki se hvali, da se je od leta 1991 razvil v vodilnega strokovnjaka za kolesarska oblačila s sedežem v Evropski uniji. Zaupata jim tudi reprezentanci Češke in Velike Britanije.

6/10: Klasičen oglasni pano se ne trudi biti vpadljiv zaradi dizajna samega, ampak zato, da izpostavi proizvajalca šampona in malo manj proizvajalca plastičnih okenskih okvirjev. Ne trudijo se, pa saj se jim ni treba: vsako leto imajo enega ali dva svetovna prvaka.
Arkea-B&B Hotels
Po propadu ekipe B&B Hotels-KTM se je veriga dostopnih hotelov po letu premora pridružila skoraj najslabši ekipi lanske svetovne serije. Njihova pojavnost na internetu je porazna, tako da o njih vemo toliko, kot o lanskih desetih zmagah.

6/10: Rdečo majico so popestrili z nekakšnim mozaikom, ki morda temelji na dobri zgodbi, a nam je niso zaupali. Potisk je močna stran dresa, ki ga pokvarijo črni zaključki rokavov in ovratnik, najbolj pa okrogli znak hotelske verige, ki daje sam po sebi vedeti, da nastanitve niso namenjene eliti, ampak amorfni gmoti. Neposrečen logotip so morali nekam spravit, kot tudi celeste zeleno, ki se diskretno pojavi na levi hlačnici in ne bo bistveno popravila rdeče-zelenega vtisa.
Astana Kazahstan
Giordano je zamenjal Italijanski Biemme, nekoliko pa so prevetrili tudi dizajn. Zadnje tri sezone mi je bil njihov dres blazno všeč, zdaj pa so za moj okus naredili korak ali dva nazaj.

7/10: Moder dres z rumenimi, pardon, zlatimi elementi ostaja prepoznaven, a je gentlemanski karo zamenjal potisk, ki predstavlja minerale v zlati barvi sonca in modri neba. Kazahstan je z rudninami bogata dežela in zamisel je po svoje dobra. Mladim po srcu bo verjetno potisk všeč, mene pa nekaj moti. Priznavam, da mi utegne prirasti k srcu.




Bahrain Victorious
Šlo bi za revolucionarno spremembo, če je ne bi napovedali že na lanskem Touru, ko so dirkali v precej podobnih opravami. Dolga razlaga pomeni, da je nekaj za bregom tistih dveh plitvih morij, ki obdajata Bahrajn in ki ju predstavlja dizajn. Za bregom je green washing. Slovo od črne predstavlja »zavezanost ekipe in naših partnerjev k zmanjševanju ogljičnega odtisa v skladu z Ucijevimi usmeritvami ekipam, da zmanjšajo emisije do leta 2030«. Na poti k trajnosti so ponosni, pravijo, da še naprej razvijajo partnerstvo z Bapco Energies, podjetjem z ambicioznimi načrti sledenja ničelnemu ogljičnemu odtisu.
Bapco Energies prodaja z nafto.

7/10: Druga runda ne moralizira, rada pa reče bobu bob. Naj bo majica še tako bela, oglašuje nafto. Ni slabo, a bela mi nikoli ni bila všeč, razen na plečih prvakov in najboljših mladih kolesarjev. So pa med tistimi, ki so najbolje poskrbeli za celostno podobo od čelade in očal do biciklov.
Bora-Hansgrohe
Cesarjeva nova oblačila niso slaba. Kot slišim po kuloarjih, je Rogla edini, ki lahko nosi insignije nekdanjega državnega prvaka na rokavih. Glede kakovosti ima srečo. Javna tajna je bila, da Le Col ni zadovoljeval profesionalnih potreb profesionalcev. Letos ga je zamenjal Sportful, rokavice so Roeckl: nemška klasika s skoraj dvestoletno tradicijo rokavičarstva.

7/10: Znebili so se šik rdeče in se odločili za kombinacijo elegantne zelene ter odbite svetlo rumene ali kakršnakoli že je ta barva. Vsekakor bolje od črnega rokava. Dobro bodo vidni v prometu in iz helikopterja. Vidni že, vidni, a splošen vtis pokvarijo rumena čelada, rokavice in nogavice. Preveč so rumeni.
Cofidis
Van Rysel se je poslovil, saj Decathlon po novem sponzorira konkurenčno francosko ekipo. Tako jih po novem oblači Mobel Sport.

7/10: Dizajn so nekoliko spremenili. Škoda. Prej je deloval dosti bolj elegantno in lepše je bil rešen prehod med rdečo na trupu in belo na rokavih. Korak nazaj, vendar ni povsem slabo.
Decathlon-AG2R La Mondiale
Nov sponzor, nova oprema in nove barve. Ni šokantno, da je Decathlon svoj sponzorski vložek v kolesarstvo še povečal. Niti to, da je ekipo opremil s kolesi Van Rysel. Pa seveda s čeladami in očali, ne pa tudi s čevlji. Tudi ni šokantno, da ne nosijo Decathlonovih dresov, ampak jih še vedno dobavlja italijanski Rosti, bržkone zaradi še veljavne sponzorske pogodbe.
Šokantno je, da hlače niso več rjave!

6/10: Za razliko od večine v lajajoči karavani so mi bile rjave hlače po svoje vedno všeč. Po mojem bi se še vedno solidno dopolnjevale z modro majico. Ta deluje za 21. stoletje nekam ceneno, kot da je sprana. Ohranili so poševen napis, a je kot dosti bolj konservativen kot prejšnja leta. Ne prepričajo me, a sčasoma mi morda postanejo všeč. Dodatna minus točka tudi zaradi črnih hlač. Tradicije se ne meče kar tako čez ramo.
DSM-Firmenich-PostNL
Z novim sponzorjem in daljšim imenom so prišle nove, bolj nizozemske barve. Zaščitni znak ostaja: vertikalna trakova sta z njimi že od leta 2014 zdaj sta oranžna, kot znak nizozemske pošte, pravzaprav kot vse v povezavi z Nizozemsko. Pazi klasični pozi: John si dol vleče rokav, Fabio pa spodnji del majice!


4/10: Po svoje so dresi grdi, a če bi bili bolj oranžni, bi verjetno preveč spominjali na stare uniforme nizozemske reprezentance, ko so bile še oranžne. Kot smo vajeni, je znakov sponzorjev na pretek, a to je najmanjša težava. Odtenkov modre je preveč in potisk deluje kot nekakšne gore. Oblački z napisi DSM-Firmenich delujejo ceneno, oranžna trakova pa se v poplavi vsega izgubita in ne delujeta več funkcionalno. Ob prvem pogledu mi je bil všeč, ob vsakem naslednjem čedalje manj.
EF Education-EasyPost
Česar se dotakne vsemogočna Rapha, to bo plebs hvalil na vse pretege. Sam se ne pridružujem vsesplošni navdušenosti, ampak letos se mi zdi kar v redu. Enako je oblečena kontinentalna ženska ekipa, ki jo je Vaughters rešil, potem ko je lani propadla EF Education-TIBCO-SVB. Tako imamo zdaj smešen položaj, ko zmagovalka Pariz–Roubaix vozi za celinsko ekipo.

9/10: Tokrat ni slabo, ker vendarle niso pretiravali. Pravzaprav bi jimlahko podelil desetico, če ne bi vsega pokvarili s preveč potiskanimi hlačami. Pretirane se mi zdijo tudi barve kolesa. Hvalim pa bele nogavice, ki so vedno najboljša možnost. Lani so imeli rožnate in v zvezi s tem je nastala neka fora, a se nikoli nisem poglabljal vanjo.





Srečno roko imajo običajno pri dresih državnih prvakov. Osebno sem bolj za eleganco v slogu Groupame-FDJ, Uno-X Mobility ali Astane Kazahstan, ampak Alison Jackson, Coryn Labecki in Ben Healey so videti odlično. Richard Carapaz in Esteban Chaves s praktično enakima majicama dosti manj. In kaj je s Carapazovo čelado? Malo je roza, ker pač EF Education, malo rumena, ker pač Ekvador in malo zlata, ker pač olimpijski prvak. A v bistvu ni tako slabo.
Groupama-FDJ
Francozi so se poslovili od francoskega Lapierra in sedli na Wilierje, dresi pa so z izjemo drugega napisa opremljevalca s kolesi povsem enaki lanskim.


9/10: V prejšnji sezoni so naredili preboj. Nov dizajn je bil bojda odlično sprejet, všeč je bil tudi meni. Res je, da ne izstopa, a to je po svoje dobro. S sponzorji ne pretiravajo. Podobo lepo zaokrožuje belo kolo z diskretno grafiko. Valentinu Madouasu poleg majice državnega prvaka brez napisov pripada še kolo s francosko trobojnico na vilicah. Prednjih in zadnjih. Šik.

Ineos Grenadiers
Po dveh letih se je partnerstvo z Bioracerjem končalo, zdaj za drese skrbi Gobik. Lani so dizajn tako rekoč skopirali od Bahrain Victorious, ki je poslej bel, Ineos Grenadiers pa ostaja pri pretežno oranžni.

9/10: Lani mi niso bili všeč že zato, ker so bili kopija, letos pa je potisk manj konfuzen in odtenki boljši. Ineosov znak je še vedno šokantno grd, a tu prav dosti ne morejo storiti. Dokler ne nosijo groznih aerodinamičnih čelad, ki preprečujejo štrlenje ušes … je vse v najlepšem redu.

Intermarche-Wanty
Ime ekipe je čedalje krajše in postopoma napreduje tudi dizajn dresa. Opremljevalca so zamenjali, po novem to ni več Nalini, ampak Verge Sport.

5/10: Še vedno je grd, da bog pomagaj, a vendarle je bolje, kot pri DSM-Firmenich-PostNL. Tudi v primerjavi z lani je dizajn bistveno boljši, brez pack v spodnjem delu. In če se že gredo oglasni pano, so vsaj napisi razporejeni kolikor toliko pregledno, kot na tistih podlogah v picerijah iz prejšnjega stoletja. V njihovem primeru ne bi bilo nič narobe, če bi imeli enobarvne čelade, a se niso mogli zadržati.
Israel-Premier Tech
Ne spomnim se več ali mi je bil lanski dres všeč ali ne. Letos so ga precej spremenili in se znebili vijolično-rožnatih odtenkov. Zanimivo je, da so kolesarjem bojda za trening priskrbeli tudi majice brez napisa Israel, a jih nisem videl in ne vem če jih sploh nosijo.

9/10: Brez sponzorskih napisov bi to z veseljem oblekel za kofirajd, torej je dovolj dobro za devet.

Jayco-AlUla
Grozna svetlo modra se mi je sčasoma priljubila, ampak ti dresi so zdaj zgodovina in čez deset let jih bo že dovoljeno nositi na lokalnih rundah.

7/10: V resnici je oprava Luke Mezgeca bistveno boljša kot zadnji dve leti. Oranžna, ki predstavlja vroč puščavski pesek pa nekako ne funkcionira s svetlo modro nad njo, ki ponazarja morje. Bolje kot lani, torej, a slabše od ženskega, bolj vijoličnega dresa. Po mojem so pretiravali s sporočilnostjo in s tem pokvarili potencial za dober dres.
Lidl-Trek
Odkar je glavni pokrovitelj ekipe trgovska veriga, so dresi moške in ženske ekipe enaki, kar se mi ne zdi slabo. Osebno v adventnem času rad oblečem Lidlov strašansko grd sviter, ki malo spominja na božične puloverje. Res je grd, Lidlovi kolesarski dresi pa sploh ne.


8/10: Na roko jim gre, da imata Lidl in Pirelli znaka v podobnih cenenih rumeni in rdeči, a prevladujoča modra zadeve umiri in navsezadnje vse skupaj izpade dobro, razgibano. Ker me celostna podoba preveč spominja na slovenske predmestne vedute, se mi zdi ocena še previsoka. Ekipni avtobus, na primer, bi zlahka zamenjal za diskont. Vendarle moram ostati vsaj približno objektiven.
Lotto-Dstny
Pri Ridleyju so jim precej zamerili, ker so zamenjali proizvajalca koles in bodo letos sedeli na Orbeah. Dres ostaja podoben kot lani, a so ga dodelali.

6/10: Ko gledam novi dres, se mi zdi, kot da jim je pred prejšnjo sezono zmanjkalo časa in so naredili nekaj na hitro. Ni bilo zelo slabo, letos pa so vnesli nekaj reda … kar je bilo nujno, saj se zdi, da se na majici bohoti dosti več napisov. Teh je na pretek tudi na hlačah, tako da pod črto zadeva ni OK.

Movistar
Lanski dresi so bili precej dolgočasni, a prepoznavni. Letos so se bolj potrudili. V zgornjem delu je majica svetlejše modre barve. Dodali so neonski vzorec, v spodnjem delu je dres temnejši.

8/10: Ostajajo prepoznavni, a neonski vzorec je majico bistveno popestril. Nič posebnega, vendar deluje. Najslabša točka je znak glavnega sponzorja. V spodnjem delu dresa je nov znak, ki označuje stoletnico telekomunikacijskega podjetja Telefonica, matere ponudnika Movistar.
Soudal-Quick Step
Stijn Dossche se je v zadnjih letih proslavil s svojimi koncepti dresov kolesarskih ekip, ki so bili videti dobro. Ko delaš za naročnika … pač delaš za naročnika. Kot kaže, so mu rekli, naj ne spreminja prav dosti. Različni odtenki modre in blažji prehodi med njimi naj bi ponazarjali skrb za okolje in gibanje skozi naravno okolje. Že zehate? Si bruhate v usta?

6/10: Vsekakor je bilo lani bolje. Pravzaprav je dizajn enak kot pri ženski sekciji ekipe AG Insurance-Soudal. Morda je tudi šestica preveč.
UAE Emirates
Letos so … bele barve. Bela majica, bela čelada in bela očala.

6/10: Dve sezoni nazaj je že dobro kazalo, potem pa je bilo čedalje slabše do zdaj ko je majica samo še bela in je še bolj videti kot list papirja s preveč logotipi. Črte v spodnjem delu, ki ponazarjajo zastavo Združenih arabskih emiratov so element, ki bi ga jaz takoj zavrnil. So pa brez teh črt majice državnih prvakov, ki so si zaslužili diskretne trakove v barvah državnih zastav.

Visma-Lease a Bike
Bali smo se, da bodo po menjavi glavnega sponzorja, ki je definiral precej grdo rumeno barvo, dobili neprepoznavno ekipo. Rumeno so ohranili, a v lepšem, svetlejšem, čeprav bolj v oči bijočem odtenku. Satovje očitno namiguje na čebele, kot smo jih poimenovali zaradi rumeno-črne barve.

7/10: To je po mojem celo najboljši dizajn odkar sponzor ni več Rabobank. Ni posebej domiseln, je pa z vzorcem satovja v spodnjem delu dovolj razgiban. Na povprečnem rekreativcu ali rekreativki bi se verjetno hitro poznal vsak kilogram preveč, a k sreči je povpraševanje po teh barvah v Sloveniji usahnilo.
.Za bolj objektivne končne ocene bomo poskrbeli v epizodi Disko grupe, ki bo na sporedu prihodnji teden. Vabljeni k poslušanju. Do takrat pa lahko seveda svoje mnenje izrazite tudi tu spodaj. Vsako mnenje šteje, četudi malo. O okusih se ne razpravlja, o dresih pač.